Обласні семінари-практикуми, конкурси, конференція у 2018 році
ІІ Науково-практична конференція «Україна очима молоді».
ДНЗ «Запорізький професійнийторгово-кулінарний ліцей», 18 квітня 2018 року.
Обласний семінар-практикум викладачів української мови та літератури, зарубіжної літератури
Тема: «Формування
комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури ДНЗ
«Багатопрофільний центр професійно-технічної світи», 4 квітня 2018 року.
Обласний семінар-практикум викладачів української мови та літератури, зарубіжної літератури
Тема:
«Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури
та в позакласній роботі» ДНЗ
«Мелітопольский багатопрофільний центр професійно-технічної світи», 25 жовтня
2018 року.
ІІ (обласний етап) ІХ Міжнародного
мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса
Шевченка ДНЗ «Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту» .листопад
2018 року.
ІІІ (обласний) етап ХІХ Міжнародного
конкурсу з української мови імені Петра Яцика ДНЗ «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище», грудень 2018 року
ІІІ (обласний етап) ХVІІІ Всеукраїнського конкурсу
учнівської творчості, листопад 2017-грудень 2018 року.
Засідання експертних творчих груп викладачів української мови та літератури м. Запоріжжя, м. Мелітополя (за окремим планом).
Обласні семінари-прктикуми, конкурси, конференція з предметів "Українська мова", "Українська література" у 2017 році
Науково-практична
конференція «Україна очима молоді».
ДНЗ «Запорізький професійний ліцей» 31 травня
2017 року.
Відкрите засідання експертної творчої групи викладачів української мови та літератури м. Мелітополя.
ДНЗ «Мелітопольський професійний аграрний
ліцей» 06 жовтня 2017 року
Семінар-практикум викладачів української мови та літератури
Тема: «Впровадження ІКТ для
активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках української літератури»..
ДНЗ «Вільнянський
професійний ліцей» 18
жовтня 2017 року.
ХVІІІ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика.
ДНЗ «Запорізький професійний ліцей
автотранспорту»Листопад 2017 – лютий 2018 року.
VІІІ Міжнародний мовно-літературний
конкурс учнівської та
студентської молоді імені Тараса Шевченка». ДНЗ «Запорізький професійний
будівельний ліцей».
Всеукраїнський конкурс учнівської творчості. Листопад 2017 січень 2018 року.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ
Завдання
фінального етапу
VІ Міжнародного
мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
Для учнів ПТНЗ і коледжів
Сучасна українська письменниця Оксана Забужко так
написала про сутність Шевченкового слова: «… саме в лоні Шевченкового міфу відбулося зародження того, що можемо з
повним правом визначити як українську національну ідею».
Завдання: напишіть твір-роздум (орієнтовний обсяг: 2-3 стор.) на
тему: «Українська національна ідея:
поради Тараса Шевченка». У роботі висловіть міркування, які б розкривали
сутність національної ідеї у творах Тараса Шевченка.
Аргументуючи власні погляди, використовуйте цитати із
творів Т. Шевченка (не менше 2). Крім того, використайте
неозначено-особові речення та складнопідрядні речення з підрядними умови та
мети.
29 балів
МІНІСТЕРСТВО
ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ
Завдання
фінального етапу
VІ Міжнародного
мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
11 клас
Уявіть, що вам випало жити в ХІХ столітті, коли у світі
тільки починають зароджуватися ідеї «нації», національної незалежності «малих
народів», які довгий час були «німими» в тілі великих імперій.
Ви тогочасний адвокат, якому випало на відкритому суді
захищати честь і гідність видатного українського митця Тараса Шевченка.
Російська імперська влада прагне заборонити митцеві писати і малювати, а також хоче
заслати у вигнання.
Складіть
публічний виступ на відкритому суді на захист Тараса Шевченка до царя Миколи I
(3-4 сторінки).
У тексті використайте цитати із творів Т. Шевченка
(не менше 2), риторичні поширені звертання (2), антитезу, лексику з царини
юриспруденції і права; речення, ускладнені вставними конструкціями (не менше
2).
28 балів
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ІНСТИТУТ
МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ
Завдання
фінального етапу
VІ Міжнародного
мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
10 клас
Сьогодні український народ переживає трагедію війни, коли силою зброї
доводиться боронити свою землю від агресора.
Проте слово — також могутня зброя, здатна підносити людський дух і
допомагати йому вистояти у найтяжчих умовах.
У публіцистичному стилі напишіть твір-роздум «Героям українського війська — Шевченкове слово», у якому
поміркуйте, чи може «Кобзар» Т. Шевченка допомогти представникам
української армії вистояти у боротьбі з нападниками. Які твори Т. Шевченка
ви б порадили українським воякам, щоб підтримувати бойовий дух? Процитуйте їх у
роботі.
Орієнтовний
обсяг: 3-4 стор.
У творі використайте
прикладки, дієприкметникові та дієприслівникові звороти, складнопідрядні
речення з підрядними допустовими й наслідковими. Підкресліть прикладки, звороти
і складнопідрядні речення з підрядними допустовими й наслідковими.
29 балів
1.
Стисло викладіть свої міркування, узявши за основу
слова В. Симоненка:
“Праця людини - окраса і слава, праця людини -
безсмертя її”
(12 балів)
2.
Спишіть речення, розкриваючи дужки та вставляючи
пропущені букви й розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір підкресленого
речення.
Є ще зб(е,и)р(е,и)тшіся такі куточки
побачиш і (з) (нестямишся з подиву. Хоч(не)хоч а зупин(е, ц)шся очі (не)иожуть надивитися вуха (не)можуть наслухатися.
Замреш і стоїш як зачарований. Таку місцинку (заку/иок) я наглянув з
автобусного вікна коли попер(е,м)ду забілів міст і таблиця сповіщала що иер€і(зж,ждж)атюлемо річку (Т,т)урію.
Переді мною білів міст ^ чорніли його ферми. У (срібно)корих струнких
тополях (у)(дво)біч гнала траса. Праворуч на (край)небі бо(в,вв)аніли
димарі цукроварні. А тут росли дерева трави квіти текла чиста річка. І я
думав потрібний цей міст і ця траса і ці димарі на обрії але чи був (би) потрібен цей міст як(би) він не відбивався у
воді чи потрібна була б ця траса якби вона (не)вилітала з лісів і (изгнала полями чи потрібні б ці димарі як(би) над ними (не)сшшіо небоб ?!) І чи були (б) вони міст траса
димарі такі доладні не будь ГГ.т)урІЇ тополь і всього (всього) шо бачу і чую(.?П Природа довершує
нас і наші творі(н,нн)я а перевершувати її згубно й хіба (по)людський ?!)
(За Б. Харчуком)
(11 балів)
3.
Відредагуйте речення.
До зустрічі слідуючого тижня.
Виключи світло, вже й так видно.
Я рахую, що так робити не можна.
Оленчина точка зору не співпадає з моєю.
Завтра в дванадцять розпочнеться іспит.
Хлопець підняв лежачу на дорозі монету.
На протязі року ми читатимемо кращі твори зарубіжної
літератури.
|
4.
Від поданих іменників утворіть форми орудного
відмінка однини:
Ніч, бич, велич, ключ, віддаль, масть, тінь, повінь,
ключ, паморозь, кір, профіль, грак, в’яз, пам’ять, вічність, молодь, ткач,
тюль, сич, каменяр, кобзар, молодість, коваль, піч, клич.
(6 балів)
|
5.
Визначте, які з поданих прислівників записані
правильно. Випишіть їх.
Напочатку, на щастя, на впростець, віч-на-віч,
день-за-днем, по-господарськи, куди небудь, безвісти, на перебій, на
відмінно, будь-де, спід-лоба, деколи, заразом, не дарма, напровесні.
(4 бали)
|
Загальна кількість
балів - 40
|
1.
Прочитайте наведений текст.
Саме душа визначає
кожного з нас як людину, а тіло - це лише її щит, захисна оболонка, створена
для збереження найважливішого скарбу - людського життя.
Підтримайте або спростуйте думку «Умілку
душу скільки не дивись, глибини не побачиш».
|
2.
Складіть речення із поширеними звертаннями:
-
звертання знаходиться на початку речення;
-
звертання знаходиться в середині речення;
-
звертання знаходиться в кінці речення;
-
звертання поєднується з вигуками;
-
речення має однорідні звертання.
|
3.
До поданих іншомовних слів доберіть українські
відповідники .
Амбіція, аналогія, електорат, анахронізм, дисонанс,
дефініція, корифей, толерантність, одіозний, вербальний.
|
5 балів
4.
Спишіть текст, розставляючи необхідні розділові
знаки. Зробіть синтаксичний розбір останнього речення.
Море дедалі
втрачало спокій. Чайки знімались із одиноких берегових скель припадали
грудьми до хвилі і плакали над морем. Море потемніло змінилось. Дрібні хвилі
зливались докупи і мов брили зеленкуватого скла непомітно підкрадались до
берега падали на пісок і розбивались на білу піну. Під човном клекотіло
кипіло шуміло а він підскакував і плигав немов нісся кудись на білогривих
звірах. Грек часто обертався назад і з тривогою поглядав на море. Алі
прудкіше бігав од човна на берег весь забризканий піною. Вода при Дерезі
починала каламутитись і жовкнути разом з піском хвиля викидала зо дна моря на
берег каміння і тікаючи назад волікла їх по дну з таким гуркотом наче там
щось велике скреготало зубами й гарчало.
|
12
балів
5.
Пригадайте й запишіть щонайменше шість
фразеологізмів з іменником рука. Поясніть значення
кожного з них.
|
1.
Прочитайте наведений текст.
Мені здається, життя зупинилось.
Або хтось непомітно для нас замкнув його в коло. Я дивлюся фільми 80-х,
переглядаю фотографії 80-х, слухаю музику 80-х... І не можу зрозуміти, чому,
попри всю недосконалість того часу, тих людей та їхньої творчості, тоді було
життя, відчувався рух і прагнення. Не можу зрозуміти, чому люди були
настільки близькі один до одного, на відміну від нас, молоді розрекламованого
XXI століття. Складається враження, ніби молодь - абстрактна молодь - стала
старою, прагматичною і від того безкрилою. Можливо, щось зробили з нами.
Можливо, ми зробили це «щось» самі з собою. Напишіть
лист до нащадків у формі твору-роздуму.
|
12
балів
2.
Запишіть іменники в родовому відмінку однини.
Випишіть окремо слова, які можуть мати паралельні закінчення. Складіть із
цими виписаними словами (у формі Р.в. одн.) словосполучення.
Хокей , Сибір,
Миргород, млин, Кривий Ріг, Париж, рахунок, вітер, дзвін, трамвай, адресат,
відмінок, листопад, залік, папір, камінь, тиждень, кисень, дипломант, талант.
|
3.
Поясніть, чому в поданих реченнях перед сполучниками
і (й) в одних випадках є кома, а в
інших - немає.
Раптом десь
всередині будинку заграв баян і почулася пісня.
Мабуть, батько ще
дужче посивів і мати ще дужче зігнулася.
Здавалось, і вітер
тут чорний, і дощ ллється з неба чорний, як смола.
У нас і хліб є, й
скотинка прибуває, й захист безпечний.
|
4.
Доберіть до кожного іншомовного слова український
відповідник.
Екстраординарний,
трансформер, міленіум, блокбастер, лімітувати.,
маркетинг, моніторинг, дилер, трейдер, шеф, ілюмінація,
котон, генерація, респектувати.
7 балів
5.
Складіть складне речення з різними видами зв’язку.
Підкресліть члени речення, накресліть схему.
8
балів
|
ПТНЗ
“Люби ближнього свого, як самого себе"
(12 бал і і
Лівий берег Дніпра рівний плСтшсковатий зарослий густими лозами та верболози зеленів (не)наче засіяний житом а далі синіли густі бори (не)\таче море закутане іі синю і сизу ..імлу5 На (Пм)\вдень сизіли гори а на горах було видно Київ що Скрначе потопав легкій
прозорій імлі. Забудува(п,ни)я (не)ясно мріли в сизій далДдбчі а над
ними буп роСдукидані ніби золоті букети то !\(е,и)с\и:лк позолоченні бані та хрес ти на монастирях і церквах. Та далека картина
Здавалась якимсь квітником з золотими маківками та золотим квітками за які
розказують тільки в казках. І високе та глибоке синє червневе небо і ті дала
сизі шпилі й гори з (.4,Андріївським собором на чолопочку шпиля і золоті букети
з бань і хрестів усе це було схоже паті краєвиди що часом сняться (уві)ст що про них розказую!ь казках. Вік нрожїедрвеш і рдрзабудеш за цю пишну
картину як часом ніколи (не/забувагтьс дивно гарний сон.
Сонце вдарило і та лісу червоним промі(н,нн)ш на (К.к)иївські гори. Широка
зелен С.Прболонь і (Тім)оділ вкрились іі(н.ин)ю й потА.дД'їнішали
(І. Нечуй-Левицький).
Поступавши до коледжу здають
наступні документи.
Придбайте автомобіль в розстрочку.
Мова йде про саме важне.
Потрібно більш серйозніше
відноситися до свого здоров'я.
Хворобу легше попередити, ніж
лічити.
Його відповідь вартує самої вищої
оцінки.
Мій браг старший мене.
(7 балів
По замовленню, по хворобі, по вашій
просьбі, по всіх правилах, по алфавіту, раз п раз. по домовленос ті, по пошті,
по мірі сил. по крайній мірі.
(6 балів
Семисот, п’ятдесятьох, п’ятдесяти,
вісьми. сьома, л’ятьохсот. семидесятым;' шістьмастами,
дев’ятистам и, дев'яностая и. восьмидесяти, вісьмомастами. сімомастамг
шестистам, вісьмох, восьми.
(4 бали
Завдання IV загальнонаціонального етапу
XV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
10 клас
Напишіть твір-роздум (1,5-2 стор.)
за поданим афоризмом Григорія Сковороди. Доберіть заголовок.
-Любов виникає з
любові; коди я хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю (/ Сковорода).
12 балів
Спишіть,
виправляючи допущені помилки.
1.Усяка вихована та порядна людина
повинна поважати природу. 2. У своїй кіноповісті
О. Довженко описує свою любов до природи. 3. Я пам'ятаю і не забуваю про вас.
4. Зараз мова йде про навчання. 5. Інколи буває важко розкрити очі після солодкого
сну.
6 балів
Мовний калейдоскоп.
3.1. Запишіть іменники тонна, узбіччя, станини в родовому відмінку множини.
3.2. Утворіть від дієслова
гудіти форму першої особи множини
наказовою способу.
3.3. Розберіть за будовою
дієслово сходити.
3.4. Поставте наголос у
словах застрелити, веретено.
3.5.
Запишіть, знявши риски, словау/ві/сні,
день/у/день. дивитися с/під/пода.
8 балів
Спишіть, ставлячи пропущені
розділові знаки. Підкресліть члени речення, визначте вид речення, накресліть
схему.
Простелилась пам’яті
ожина по горбах куди малим ходив і озвалась мамина стежина кутником
бл ідої лободи (М. Ільницький).
7 балів
Випишіть три фразеологізми, що
походять з античної міфології, і поясніть їхнє лексичне значення.
Авгієві стайні, альфа і омега,
поцілунок Іуди, нитка Аріадни, вавилонське стовпотворіння. Поїв ковчег, сади
Сєміраміди. блудний син.
6 балів
Напишіть анотацію (5-7 речень) на
художній твір сучасної української літератури.
9 Балів
50 балів
Завдання IV загальнонаціонального етапу
XV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Я пика
11 клас
1.
Прочитайте висловлювання А. Погрібного. Викладіть ваш погляд на проблему, порушену автором, у формі
невеликого твору-роздуму (1,5-2 стор.). Доберіть заголовок.
Україна - це
повноцінна, повносила європейська держава. Вона усвідомлює своє місце в
сучасному світі. Має вольовий та гордий працьовитий народ, шо хоче мати власну
нормальну державу, поважає власну історію, культуру та рідну мову.
Малоросія це
протилежність Україні. Її прикмети увиразнюються, як тільки додамо до того, чим
щойно означено Україну, заперечну частку «не». Малоросія - неповноцінна,
нешаноблива до власної історії, мови та культури. Населяють Малоросію не
українці, а саме малороси. А що гака малорос? Це
українець з деформованою національною психікою. Малорос скалічений духовно, і
це каліцтво набрало характеру хвороби (А. Щдгрібний).
Згідно наказу, відповідно до
положення, два фахівця, три сценарії, вірна відповідь, троє дочок, не знати
правди, не чигати повість, досгигші абрикоси, вищий мене.
3.1. Запишіть іменник брелок у називному відмінку множини.
3.2. Запишіть ігЛЬниики нехворощ, нежить в орудному відмінку однини.
3-3. 11 оставте наголос у словах пуловер, кулінарія.
3.3. Запишіть іменники жнець. Олесь у кличному відмінку однини.
3.5. Доберіть синонім до
прикметника цибатий.
(ЦВечірній сон. (2)1 спогади. (3)1 дощ. (4)Колише світ розпуклого
ясмину. оЗЬсздомний вітер. <6)(лли. маленький сину... (7)С\ш. сину мій малесенький, коли хоч... (Н)\Іехай тобі бодай у
сновидінні появиться очікувана мить (В. Стус).
Виконайте спадання до тексте.
4.1. Запишіть номери
простих односкладних називних речень.
4.2. Запишіть номери
спонукальних речень.
4.3. Запишіть номери
простих пепоширених речень.
4.4. Спишіть сьоме
речення, підкресліть у ньому члени речення.
Авгієві стайні, альфа і омега, да
моклі в меч. рука руку миє. посипати голову попелом, піррова перемога, сізіфова
праця, фіговий листок.
50 балів
ВаРІАНТИ ЗавданЬ для IV
загальнонаціонального етапу
Міжнародного
конкурсу з української мови
імені
Петра Яцика
9 клас
1. Напиши твір-роздум
"Забудеш рідний край - тобі твій корінь всохне" (П.Тичина)
2. Виправ мовно стилістичні помилки
Взаємовідношення
між людьми строяться по-різному.
Я маю
невелику уяву про традиції древніх жильців того краю. Всяка людина потребує до
себе розуміння і доброго відношення. За оскорблєніє хай він подасть пісьменне
ізвінєніє. Голова правлєнія приймає дячніков згідно до графіка на об'яві.
3. Побудуй з окремих речень речення з
відокремленими членами; постав
відповідні розділові знаки.
Старі груші щовесни рясно
зацвітали. їх посадив ще мій прадід. Ми приїхали в село під вечір і зразу
взялися фарбувати паркан. Його поставили напередодні. Ясні гори стояли до
самого небокраю. їх охопив багрянець. Село синіє розкиданими хатками. Його
зачарувало зоряне небо.
4. Зроби схему речення. Визнач кількість
частин у ньому. У кожній частині підкресли граматичну основу.
Той,
хто садить паростки кленові,
Хто
діброви молоді ростить,
Сам
достоїн людської любові,
Бо
живе й працює для століть.
(М.
Рильський)
5. Напиши, якими словами
(словосполученнями, реченнями) ти дякуєш і просиш пробачення; підкресли ті з
них, які вважаєш власне українськими.
10 клас
1. Стисло
виклади свої міркування щодо слів Й. Струцюка
"Якщо забув ти мову рідну, то ти забув і рідну матір... Якщо забув
ти рідну матір – нема у тебе батьківщини "
2. Переписуючи
текст, заповни необхідні орфограми та пунктограми.
Благословенна
тиша на..в..круги Лише заш..рхоче десь суха зелена ящірка пробігаючи в траві
бризнуть в..різно..біг коники..ковалі та ще жайворонки дзюркочуть у траві
проймаючи її в..верх і в..низ не..видимі у повітрі як струмки, що т..чуть і
т..чуть розмаїті джерельно..дзвінкі Здається співає від краю..до..краю саме
повітря співає мар..во що вже ..хоплюється тече струмує де..не..де між ков..лою
Може і цей т..кучий замріяний степ теж тільки мар..во що прот..че і не..буде
Але ні кожна стеблина закоренилася в суху місцями вже потріскану землю і ти
вброд..ш по..пояс у золотаві згойдані вітром шовки...
(О.
Гончар)
3. Виправ помилки у словосполученнях.
По службових справах. Послати по
адресам. Консультації по вівторкам. Працювати по направленню. В шість годин.
Оволодівати знання. Розповідати за роботу. Заключити угоду. По моїй вині.
Укласти рішення. Читати по списку. Слідуюче правило/Оплатити проїзд.
4. Напиши цифри словами; постав іменники у
відповідній відмінковій формі та
дієслова у числовій формі.
З 32 (учасник) (приїхати) 8
(дівчина). До 48 (учень) (приєднати) ще 7 (дошкільня). Від 384 (гривня)
(відрахувати) 20% (податок). У залі (сидіти) 194 (слухач). Будемо їхати 7,5
(година).
5. Напиши речення, постав розділові знаки.
Коло річки вигравали
блискучим листям верболози купаючи у воді довгі жовті коси сумували верби
відносячи вниз поруділе вже листя шуміла вода по-осінньому темна і непривітна.
11 клас
1. Стисло
виклади свої міркування щодо вислову О. Довженка "Сучасне завжди на дорозі з минулого в
майбутнє".
2. Переписуючи
текст, заповни необхідні орфограми та пунктограми. Зроби структурні схеми складнопідрядних
речень. (Для схем заново речення переписувати
не треба, а позначте їх цифрами: 1 - схема; 2 - схема...).
Ні я ні..скільки не соромлюсь і не
вагаюся назвати осінь найлюбішою мені в рокові добою бо в цій моїй любові до
неї і тіні не..має тієї зневіри чи того смутку що їх завжди чогось сполучають
із цією житт...дайною частиною року Люблю я осінь за те що навіває вона як
ні..яка пора інша струмені творчої енергії що все те найкраще що робилося і що
зроблено мною робив я цією порою
Люблю я її і за..те що коли спадає
в саду пожовкле листя., ночами крізь голе обшарпане гіл..я стаються видніші
довічні зорі а в людей спадає з очей полуда і прокидаються ті здорові думки які
дрімали в голові чадної весни та млосного літа (За С. Васильченком)
3. Наведені іменники постав у формі родового та
орудного відмінка однини. Виконай завдання за таким зразком:
Р. в. О.
в.
Земля —і -ею
Каша, сторожа, площа, плющ,
вернісаж, вимикач, кобзар, шофер, снігур, звір, плотар, казкар, Каїр, орендар,
аптекар, школяр, ковзаняр, весляр, фундамент, паркан, ячмінь, камінь, футбол,
стадіон, гол, синус, Буг, Херсон, зустріч, популярність.
4. До слів
іншомовного походження добери українські відповідники.
Акцент, алегро,
бісер, блеф, бокс, варвар, васал, вахте, генерація, герань,гід, декада, денді,
дубляж, емісар, епістола, корона, моціон
5. Напиши мовленнєві одиниці (слова,
словосполучення, речення), якими хочеш внести свою пропозицію, щось порадити. Підкресли ті, які вважаєш
найдієвішими.
ВНЗ І - II рівнів акредитації (не філологи)
1. Напишіть твір-роздум "Люди
перестають мислити, коли перестають читати"
(Д.Дідро)
2. До поданих слів доберіть антоніми; випишіть ті,
які антонімів не можуть мати;
поясніть чому.
Талановитий,
теперішній, дерев'яний, радість, тарілка, далеко, Канів, сорок, тут, периметр,
апостроф, соловей, пасовище, Микола, гвіздок, хтось, оповідання, кримський,
Карпати, Ковальчук, червоний, чорний.
3. Відредагуйте речення
Кореневі жителі мікрорайону
виїхали на новозабудований масив, де з діда-прадіда жили їхні родини. У тому
мікрорайоні жили люди в деревних
будинках, які знали одні одних змалечку.
Новий науковий прилад з фізики для дев'ятого класу закупити в магазині, який вимірює силу
електричного струму.
Зошити з контрольними роботами
лежали на столах, що були написані на прошлій неділі в четверг.
4. Наведіть 10-12 (можна більше) термінів
іншомовного походження; 3- 4 дайте
визначення; складіть з ними речення.
5. Напишіть
якнайбільше мовленнєвих
одиниць (слів, словосполучень,
речень), якими виражаєте незгоду з кимось.
ВНЗ І - II рівнів акредитації (педколеджі)
1. Стисло
викладіть свої міркування, взявши за основу слова Л. Забашти.
Ходи по
тій землі, де Каменяр ходив,
І пий
із тих джерел, які його поїли...
2. Поясніть значення фразеологізмів та
джерело походження.
Витати в емпіреях; сізіфова праця;
лебедина пісня; грати першу скрипку; від аза до іжиці; з-під стоячого підошву
випоре; як з гуски вода; як у кота сліз.
3. Відредагуйте речення.
На сцені стояли дівчата в білих
довгих сукнях, які про щось сперечалися.
Виїхавши рано до міста, сонце
зійшло на півдорозі.
Хлопці працювали в майстернях з
дипломами бакалаврів.
Лікарі у новій поліклініці
приймають перших пацієнтів у білих халатах і з точною апаратурою.
Будинок був построєний на пустирі
з білої і червоної цегли з великими балконами.
4. Переписуючи речення, вставте необхідні
орфограми та пунктограми. Знайдіть
односкладні речення. У дужках після
кожного окремого речення чи
після його частини у складному напишіть його тип.
І.Проса покош..но. 2. ..пустіло
тихе поле Холодні дні з високою блакит..ю 3. не пов..рнут.. минулого ні..коли
4. Воно пройшло і вже здається мит..ю 5. І п..р..дзвони косовиці І житні золоті
коржі І запах в..ялої копиці Полин..і кашка на м..жі 6. Мені снилось я мел..ник
в старому млині 7. З..дому чути тихий стук посуди 8. На траві роси не..має 9.
Було було Було і відкотилось Мов кол.хо в туман..у гл..б..ну Та мить таку я
п..р..жив одну Одно таке у пам.лі відбилось 10. Дорога Ранок Тиша 11. Довгий яр
весь білою ч..р..мхою залитий (3 тв. М.Рильського)
5. Напишіть назви мешканців від таких
топонімів
Полтава, Ужгород, Луцьк,
Хмельницький, Чернівці, Черкаси, Рівне, Тернопіль, Івано-Франківськ, Харків,
Чернігів, Житомир, Суми, Київ, Херсон, Миколаїв, Одеса, Луганськ, Донецьк,
Сімферополь, Кіровоград, Вінниця, Львів, Дніпропетровськ.
Обласні семінари-практикуми викладачів української мови та літератури на 2016 рік
1. 15 березня. Тема: «Проектні технології як компонент
інноваційної діяльності викладача української мови та літератури в умовах
модернізації якості освіти» (ДНЗ «Запорізьке ВІПУ»).
2. 5 жовтня. Тема: «Формування світогляду учнів на уроках української
мови і літератури та в позаурочній роботі засобами педагогіки толерантності» (ДНЗ "Мелітопольський ТПЛ")
Завдання
ІІІ
(обласного) етапу ХV Міжнародного конкурсу з української мови
імені Петра
Яцика (2014-2015 н.р.)
1. Стисло викладіть свої міркування про значення рідної
мови для народу на основі висловлювання І.Дзюби : «Рідна мова – це
найособистіша й найглибша сфера обстоювання свого «я», коли воно є, своєї
особистої і національної гідності». 12 балів
2. Допишіть іменники-синоніми ІІ відміни.
Згода, оборона, атака, армія, битва, вдача, зарплата,
земля, криниця, курява, неволя, тиша. 6 балів
3. Визначте групи прикметників. З підкресленим словом
складіть складне речення. 7 балів
Джерельна вода, легендарний герой, кришталева
совість, роботящі руки, козацький край, мамина вишня, солдатський хліб, ніжний
погляд, дивовижний край, бабусина щедрість, синова увага, сонцесяйна посмішка.
4. Використовуючи сакральну лексику й фразеологію,
опишіть зимові свята у вашій родині. 6 балів
5. Запишіть відомі вам фразеологізми (6 висловів), до
складу яких входять слова шапка, сорочка, штани. Поясніть їхні значення. 6 балів
6. Складіть діалог між ученицею, яка щойно переглянула
історичний фільм, та вчителькою історії, яка їй порадила цей фільм переглянути.
У репліках уживайте відокремлені члени речення. 8 балів
Загальна
кількість балів – 45.
МЕТОДИЧНИЙ ЛИСТ
експертної творчої
групи викладачів української мови та літератури
м. Мелітополь
«Дивослово».
Календарно-тематичне планування
складає вчитель навчального закладу відповідно до вимог, які містяться в
Положенні про календарно-тематичне планування, складеному на основі Закону
України «Про освіту», Державного стандарту базової і повної загальної освіти в
контексті модернізації української освіти.
Серед основних вимог й особливостей
структури планування виокремимо такі:
·
календарно-тематичне
планування вчитель розробляє на кожну групу відповідно до навчальної програми й
вимог Державного стандарту загальної освіти;
·
календарно-тематичне
планування перевіряє голова методичної комісії, його погоджує заступник
директора і затверджує директор навчального закладу;
·
зміст плану навчального
курсу має відповідати змісту програми, за якою організовано навчання.
В 2015-2016 навчальному роців
професійно-технічній освіті вивчення української мови та літератури здійснюватиметься
за такими програми:
·
Вивчення української мови
та літератури в 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів – за
програмами, затвердженими наказом
Міністерства від 28.10.2010 № 1021.
Найповніша інформація стосовно
методичних рекомендацій МОН України щодо викладання української мови та
літератури у 2015-2016 навчальному році розміщено в спецвипуску газети для вчителів
української мови та літератури № 15-16 (823-824), серпень 2015. Автори
газети пропонують орієнтовне календарно – тематичне планування з української
мови та літератури у 5-11 класах (зі змінами, затвердженими наказом
Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585).
Викладачі групи «Дивослово» пропонують
ознайомитися з методичними рекомендаціями і взяти до уваги у роботі.
Бажаємо подальших творчих успіхів
на педагогічній ниві!!!
ВИМОГИ
до виконання письмових робіт учнів
загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки
зошитів з української мови й літератури
та зарубіжної літератури у 5-11 класах
З планом ознайомилася
ОтветитьУдалитьЛіліє Іванівно, поверніть назад на блог минулорічні завдання конкурсу Яцика, будь ласка
ОтветитьУдалитьЛіліє Іванівно, як добре, що тепер можна отримати інформацію з Вашого блогу. Щиро дякую!
ОтветитьУдалить