Translate

Для викладачів української мови та літератури



Завдання фінального етапу ХІІ Міжнародного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка для учнів закладів П(ПТ)О

Чи відомі Вам сучасні українські гурти, які в своєму репертуарі виконують пісні на слова Тараса Шевченка? Сьогодні тексти українського класика здобувають нове музичне оранжування, стають відомими піснями, які торкають душі мільйонів українців.Уявіть, що Ви хочете створити музичний кліп до пісні на слова Тараса Шевченка. Обгрунтуйте, який вірш українського генія Ви оберете і яким бачите відеокліп. Напишіть власні міркування у формі вільного есе. Обсяг: до 2-х сторінок.

План проведення обласних масових закладів для викладачів української мови та літератури, зарубіжної літератури
1.    Конференція у форматі «Методичний Stand Up».

 Тема: «Час професіонала. Марафон інноваційних технологій (кращій досвід викладачів української мови та літератури області)». (10 лютого 2022 року). ДНЗ «Запорізький правобережний ПЛ».

2.  Конкурс відеопоезії «Україна починається з тебе» (29 березня 2022 року), платформа  ZOOM. 

3. V Науково-практична конференція «Україна очима молоді» ( 21 квітня 2022 року); ДНЗ «Запорізький  ПЛА».

4. ХХІІІ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика (грудень 2022), ДНЗ «Запорізьке ВПУ «Моторобудівник».

5. ХІІІ міжнародний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (Листопад 2022),  ДНЗ « Запорізький ПТКЛ».

6. ХХІІ Всеукраїнський конкурс учнівської творчості (номінація «Історія і державотворення»), грудень 2022 року.

7. Робота експертних творчих груп.


Кращі роботи учнів  закладів П(ПТ)О з номінації "Література" у 2021-2022 н.р.




























Масові заходи у 2020 році
05.03.2020 Семінар-практикум викладачів української мови та літератури, зарубіжної літератури
Тема: «Розвиток творчих здібностей здобувачів освіти на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури як засіб формування предметних компетентностей». (ДНЗ «Бердянський машинобудівний професійний ліцей»).

21.04.2020 IV Науково-практична конференція «Україна очима молоді».
(ДНЗ «Запорізький політехнічний центр професійно-технічної освіти»).

Семінар-практикум викладачів української мови та літератури, зарубіжної літератури
15.10.2020 Тема: «Розвиток критичного мислення та ключових компетентностей на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури». (ДНЗ «Запорізький центр професійно-технічної освіти водного транспорту»)

29.10.2020 Конкурс буктрейлерів серед здобувачів освіти ЗП(ПТ)О.
Тема: «Книга, яка надихає» ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище «Моторобудівник»

Листопад 2020 ІІ (обласний) етап ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
(ДНЗ «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище»).

Листопад-грудень 2020 ІІ (обласний) етап ХХ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості (НМЦ ПТО у Запорізькій області).

Грудень 2020 ІІІ (обласний) етап ХХІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (ДНЗ «Запорізький професійний ліцей автотранспорту»).




Завдання ІІІ (обласного) етапу
ХХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика серед учнів професійної (професійно-технічної) освіти Запорізької області

(2019-2020 н. р.)

Варіант ІІ

1.     Запишіть назви міст і сіл (не менше 5) із подвоєними приголосними. Коротко (до 10 речень) розкажіть, що Ви знаєте про одне з них.
                                                                                                              5 балів
2. Поясніть значення слів  «трагедійний» та «трагічний».  Уведіть їх у речення.                                                                                                    4 бали
3. Пригадайте й запишіть фразеологізми (4), в яких уживаються назви стихій. Розкрийте їхнє значення. З одним на вибір складіть складне речення.                                                                                             5 балів
4. Відредагуйте. Тренуватися біля години; відмінити процедуру; відповідно вимогам; привести приклад; як би там не було; попасти в тупик; змінити відношення до оточуючих; кормити завтраками, давай попригаємо; тренуватися по графіку.
5 балів
5. Доберіть прислів’я (5), до складу яких входять числівники, визначте їхні розряди та синтаксичну роль.                                              5 балів
6. Уявіть, що машина часу перенесла Вас у майбутнє. Напишіть твір «Моє професійне становлення», використовуючи професійну лексику, пов’язану з Вашим фахом.      
12 балів

РАЗОМ: 36 балів



 Завдання ІІ (обласного) етапу
Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
 серед учнів професійної (професійно-технічної) освіти Запорізької області
(2019-2020 н.р.)

І. Послуговуючись текстами відомих творів Тараса Шевченка, напишіть твір-роздум «Шевченківська ідея покликана гуртувати націю, утверджувати в ній почуття єдності та ідентичності». Поміркуйте над тим, що ми можемо взяти для себе з творів Великого Кобзаря у ХХІ сторіччі. У роботі використайте 2 фразеологізми. Аргументуючи власні погляди, використовуйте цитати із творів Т. Шевченка (не менше 2). Орієнтовний обсяг: 2,5-3 стор.




Загальне оцінювання учасників обласного конкурсу буктрйлерів
Інформаційно-методичні рекомендації щодо проведення обласного конкурсу буктрейлерів

Орієнтовні інструктивно-методичні рекомендації щодо проведення ІІІ науково-практичної конференції

Краща робота з літератури ДНЗ "Михайлівське вище професійне училище" 2018 рік
Краща робота з літератури ДНЗ "Вільнянський професійний ліцей" 2018 рік
Краща робота з літератури ДНЗ "Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту" 2018 рік
Завдання фінального етапу ХІХ Міжнародного конкурсу з української мови імені 
Петра Яцика 




Завдання фінального етапу ІХ Міжнародного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Написати есе "Як Тарас Шевченко може допомогти збудувати в Україні "сім'ю вільну, нову". Використати 2 доречні цитати сучасних літературознавців.

План масової методичної роботи для викладачів української мови та літератури 
у 2019 році
1. Обласний семінар-практикум на тему «Інтелект-карти як інструмент ефективної роботи з інформацією на уроках української мови та літератури» (ДНЗ "Запорізький політехнічний центр професійно-технічної освіти") - 14 березня.
2. Обласний семінар-практикум на тему «Розвиток творчих здібностей та активізація пізнавальної діяльності здобувачів освіти на уроках української мови і літератури в умовах використання інноваційних технологій» (ДНЗ "Бердянський центр професійно-технічної освіти") - 27 вересня.
3. ІІІ Науково-практична конференція на тему: «Україна очима молоді» (ДНЗ "Запорізьке вище професійне училище "Моторобудівник" - 16 квітня.
4. ІІ (обласний етап) Х Міжнародного мовно- літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (ДНЗ "Запорізьке вище професійне училище" -листопад.
5. ІІ (обласний етап) ХІХ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості (НМЦ ПТО у Запорізькій області) - листопад - грудень.'
6. ІІІ (обласний) етап ХХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика. (ДНЗ «Запорізький політехнічний центр професійно- технічної освіти) - грудень.
7. Робота експертних творчих груп викладачів української мови та літератури м. Мелітополя та м. Запоріжжя (січень - грудень).
8. Відкрите засідання експертної творчої групи  викладачів української мови та літератури м. Мелітополя (ДНЗ "Мелітопольський професійний аграрний ліцей") - жовтень.
9. Обласний конкурс буктрейлерів "Книга, яка мене схвилювала" (ДНЗ "Запорізький правобережний професійний ліцей") - жовтень.

Календарно-тематичне планування з української мови
Календарно-тематичне планування з української літератури
Методичні рекомендації щодо викладання української мови у 2018-2019 навчальному році
Методичні рекомендації щодо викладання української літератури у 2018-2019 навчальному році

Краща робота (ІІ місце) ІІ етапу XVII Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості з номінації "Література"
Краща робота (І місце) ІІ етапу XVII Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості з номінації "Література"



Обласні семінари-практикуми, конкурси, конференція у 2018 році

ІІ Науково-практична конференція «Україна очима молоді».
ДНЗ «Запорізький професійнийторгово-кулінарний ліцей», 18 квітня 2018 року.

Обласний семінар-практикум викладачів української мови та літератури, зарубіжної літератури
Тема: «Формування комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури ДНЗ «Багатопрофільний центр професійно-технічної світи», 4 квітня 2018 року.

Обласний семінар-практикум викладачів української мови та літератури, зарубіжної літератури
Тема: «Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури та в позакласній роботі»        ДНЗ «Мелітопольский багатопрофільний центр професійно-технічної світи», 25 жовтня 2018 року.

  ІІ (обласний етап) ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка ДНЗ «Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту» .листопад 2018 року.

ІІІ (обласний) етап ХІХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика ДНЗ «Запорізьке машинобудівне вище професійне училище», грудень 2018 року

ІІІ (обласний етап) ХVІІІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, листопад 2017-грудень 2018 року.
Засідання експертних творчих груп викладачів української мови та літератури м. Запоріжжя, м. Мелітополя (за окремим планом).




Обласні семінари-прктикуми, конкурси, конференція з предметів "Українська мова", "Українська література" у 2017 році

Науково-практична конференція «Україна очима молоді».
ДНЗ «Запорізький професійний ліцей» 31 травня 2017 року.

Відкрите засідання експертної творчої групи викладачів української мови та літератури м. Мелітополя.
ДНЗ «Мелітопольський професійний аграрний ліцей» 06 жовтня 2017 року

Семінар-практикум викладачів української мови та літератури
Тема: «Впровадження ІКТ для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках української літератури»..
ДНЗ «Вільнянський професійний ліцей» 18 жовтня 2017 року.

ХVІІІ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика.
ДНЗ «Запорізький професійний ліцей автотранспорту»Листопад 2017 – лютий 2018 року.

VІІІ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка». ДНЗ «Запорізький професійний будівельний ліцей».

Всеукраїнський конкурс учнівської творчості. Листопад 2017 січень 2018 року.










МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ

Завдання
фінального етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
 
Для учнів ПТНЗ і коледжів
 
Сучасна українська письменниця Оксана Забужко так написала про сутність Шевченкового слова: «… саме в лоні Шевченкового міфу відбулося зародження того, що можемо з повним правом визначити як українську національну ідею».

Завдання: напишіть твір-роздум (орієнтовний обсяг: 2-3 стор.) на тему: «Українська національна ідея: поради Тараса Шевченка». У роботі висловіть міркування, які б розкривали сутність національної ідеї у творах Тараса Шевченка.
Аргументуючи власні погляди, використовуйте цитати із творів Т. Шевченка (не менше 2). Крім того, використайте неозначено-особові речення та складнопідрядні речення з підрядними умови та мети.


29 балів






МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ

Завдання
фінального етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка

11 клас

Уявіть, що вам випало жити в ХІХ столітті, коли у світі тільки починають зароджуватися ідеї «нації», національної незалежності «малих народів», які довгий час були «німими» в тілі великих імперій.
Ви тогочасний адвокат, якому випало на відкритому суді захищати честь і гідність видатного українського митця Тараса Шевченка. Російська імперська влада прагне заборонити митцеві писати і малювати, а також хоче заслати у вигнання.
Складіть публічний виступ на відкритому суді на захист Тараса Шевченка до царя Миколи I (3-4 сторінки).           
У тексті використайте цитати із творів Т. Шевченка (не менше 2), риторичні поширені звертання (2), антитезу, лексику з царини юриспруденції і права; речення, ускладнені вставними конструкціями (не менше 2).  

28 балів
  
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІЇ ЗМІСТУ ОСВІТИ

Завдання
фінального етапу
VІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка

10 клас

Сьогодні український народ переживає трагедію війни, коли силою зброї доводиться боронити свою землю від агресора.
Проте слово — також могутня зброя, здатна підносити людський дух і допомагати йому вистояти у найтяжчих умовах.
У публіцистичному стилі напишіть твір-роздум «Героям українського війська — Шевченкове слово», у якому поміркуйте, чи може «Кобзар» Т. Шевченка допомогти представникам української армії вистояти у боротьбі з нападниками. Які твори Т. Шевченка ви б порадили українським воякам, щоб підтримувати бойовий дух? Процитуйте їх у роботі.
Орієнтовний обсяг: 3-4 стор.
У творі використайте прикладки, дієприкметникові та дієприслівникові звороти, складнопідрядні речення з підрядними допустовими й наслідковими. Підкресліть прикладки, звороти і складнопідрядні речення з підрядними допустовими й наслідковими.
29 балів





Завдання дя фінального етапу ХVI Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцнка

ПТНЗ
1.      Стисло викладіть свої міркування, узявши за основу слова В. Симоненка:
“Праця людини - окраса і слава, праця людини - безсмертя її”
(12 балів)
2.    Спишіть речення, розкриваючи дужки та вставляючи пропущені букви й розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір підкресленого речення.
Є ще зб(е,и)р(е,и)тшіся такі куточки побачиш і (з) (нестямишся з подиву. Хоч(не)хоч а зупин(е, ц)шся очі (не)иожуть надивитися вуха (не)можуть наслухатися. Замреш і стоїш як зачарований. Таку місцинку (заку/иок) я наглянув з автобусного вікна коли попер(е,м)ду забілів міст і таблиця сповіщала що иер€і(зж,ждж)атюлемо річку (Т,т)урію.
Переді мною білів міст ^ чорніли його ферми. У (срібно)корих струнких тополях (у)(дво)біч гнала траса. Праворуч на (край)небі бо(в,вв)аніли димарі цукроварні. А тут росли дерева трави квіти текла чиста річка. І я думав потрібний цей міст і ця траса і ці димарі на обрії але чи був (би) потрібен цей міст як(би) він не відбивався у воді чи потрібна була б ця траса якби вона (не)вилітала з лісів і (изгнала полями чи потрібні б ці димарі як(би) над ними (не)сшшіо небоб ?!) І чи були (б) вони міст траса димарі такі доладні не будь ГГ.т)урІЇ тополь і всього (всього) шо бачу і чую(.?П Природа довершує нас і наші творі(н,нн)я а перевершувати її згубно й хіба (по)людський ?!)
(За Б. Харчуком) (11 балів)
3.       Відредагуйте речення.
До зустрічі слідуючого тижня.
Виключи світло, вже й так видно.
Я рахую, що так робити не можна.
Оленчина точка зору не співпадає з моєю.
Завтра в дванадцять розпочнеться іспит.
Хлопець підняв лежачу на дорозі монету.
На протязі року ми читатимемо кращі твори зарубіжної літератури.

(7 балів)

4.       Від поданих іменників утворіть форми орудного відмінка однини:
Ніч, бич, велич, ключ, віддаль, масть, тінь, повінь, ключ, паморозь, кір, профіль, грак, в’яз, пам’ять, вічність, молодь, ткач, тюль, сич, каменяр, кобзар, молодість, коваль, піч, клич.
(6 балів)

5.       Визначте, які з поданих прислівників записані правильно. Випишіть їх.
Напочатку, на щастя, на впростець, віч-на-віч, день-за-днем, по-господарськи, куди небудь, безвісти, на перебій, на відмінно, будь-де, спід-лоба, деколи, заразом, не дарма, напровесні.
                                                                                                                                        (4 бали)

 бали)

Загальна кількість балів - 40


10             клас


1.      Прочитайте наведений текст.
Саме душа визначає кожного з нас як людину, а тіло - це лише її щит, захисна оболонка, створена для збереження найважливішого скарбу - людського життя.
Підтримайте або спростуйте думку «Умілку душу скільки не дивись, глибини не побачиш».


12 балів


2.       Складіть речення із поширеними звертаннями:
-       звертання знаходиться на початку речення;
-       звертання знаходиться в середині речення;
-       звертання знаходиться в кінці речення;
-       звертання поєднується з вигуками;
-       речення має однорідні звертання.


10 балів


3.       До поданих іншомовних слів доберіть українські відповідники .
Амбіція, аналогія, електорат, анахронізм, дисонанс, дефініція, корифей, толерантність, одіозний, вербальний.


5 балів
4.          Спишіть текст, розставляючи необхідні розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір останнього речення.
Море дедалі втрачало спокій. Чайки знімались із одиноких берегових скель припадали грудьми до хвилі і плакали над морем. Море потемніло змінилось. Дрібні хвилі зливались докупи і мов брили зеленкуватого скла непомітно підкрадались до берега падали на пісок і розбивались на білу піну. Під човном клекотіло кипіло шуміло а він підскакував і плигав немов нісся кудись на білогривих звірах. Грек часто обертався назад і з тривогою поглядав на море. Алі прудкіше бігав од човна на берег весь забризканий піною. Вода при Дерезі починала каламутитись і жовкнути разом з піском хвиля викидала зо дна моря на берег каміння і тікаючи назад волікла їх по дну з таким гуркотом наче там щось велике скреготало зубами й гарчало.


12 балів
5.        Пригадайте й запишіть щонайменше шість фразеологізмів з іменником рука. Поясніть значення кожного з них.


6 балів


11             клас



1.       Прочитайте наведений текст.
Мені здається, життя зупинилось. Або хтось непомітно для нас замкнув його в коло. Я дивлюся фільми 80-х, переглядаю фотографії 80-х, слухаю музику 80-х... І не можу зрозуміти, чому, попри всю недосконалість того часу, тих людей та їхньої творчості, тоді було життя, відчувався рух і прагнення. Не можу зрозуміти, чому люди були настільки близькі один до одного, на відміну від нас, молоді розрекламованого XXI століття. Складається враження, ніби молодь - абстрактна молодь - стала старою, прагматичною і від того безкрилою. Можливо, щось зробили з нами. Можливо, ми зробили це «щось» самі з собою. Напишіть лист до нащадків у формі твору-роздуму.

12              балів
2.       Запишіть іменники в родовому відмінку однини. Випишіть окремо слова, які можуть мати паралельні закінчення. Складіть із цими виписаними словами (у формі Р.в. одн.) словосполучення.
Хокей , Сибір, Миргород, млин, Кривий Ріг, Париж, рахунок, вітер, дзвін, трамвай, адресат, відмінок, листопад, залік, папір, камінь, тиждень, кисень, дипломант, талант.

10 балів

3.       Поясніть, чому в поданих реченнях перед сполучниками і (й) в одних випадках є кома, а в інших - немає.
Раптом десь всередині будинку заграв баян і почулася пісня.
Мабуть, батько ще дужче посивів і мати ще дужче зігнулася.
Здавалось, і вітер тут чорний, і дощ ллється з неба чорний, як смола.
У нас і хліб є, й скотинка прибуває, й захист безпечний.

8 балів

4.      Доберіть до кожного іншомовного слова український відповідник.
Екстраординарний, трансформер, міленіум, блокбастер, лімітувати., маркетинг, моніторинг, дилер, трейдер, шеф, ілюмінація, котон, генерація, респектувати.
7 балів
5.       Складіть складне речення з різними видами зв’язку. Підкресліть члени речення, накресліть схему.
8 балів



ПТНЗ
“Люби ближнього свого, як самого себе"
(12 бал і і
Лівий берег Дніпра рівний плСтшсковатий зарослий густими лозами та верболози зеленів (не)наче засіяний житом а далі синіли густі бори (не)\таче море закутане іі синю і сизу ..імлу5 На (Пм)\вдень сизіли гори а на горах було видно Київ що Скрначе потопав легкій прозорій імлі. Забудува(п,ни)я (не)ясно мріли в сизій далДдбчі а над ними буп роСдукидані ніби золоті букети то !\(е,и)с\и:лк позолоченні бані та хрес ти на монастирях і церквах. Та далека картина Здавалась якимсь квітником з золотими маківками та золотим квітками за які розказують тільки в казках. І високе та глибоке синє червневе небо і ті дала сизі шпилі й гори з (.4,Андріївським собором на чолопочку шпиля і золоті букети з бань і хрестів усе це було схоже паті краєвиди що часом сняться (уві)ст що про них розказую!ь казках. Вік нрожїедрвеш і рдрзабудеш за цю пишну картину як часом ніколи (не/забувагтьс дивно гарний сон.
Сонце вдарило і та лісу червоним промі(н,нн)ш на (К.к)иївські гори. Широка зелен С.Прболонь і (Тім)оділ вкрились іі(н.ин)ю й потА.дД'їнішали (І. Нечуй-Левицький).
Поступавши до коледжу здають наступні документи.
Придбайте автомобіль в розстрочку.
Мова йде про саме важне.
Потрібно більш серйозніше відноситися до свого здоров'я.
Хворобу легше попередити, ніж лічити.
Його відповідь вартує самої вищої оцінки.
Мій браг старший мене.
(7 балів
По замовленню, по хворобі, по вашій просьбі, по всіх правилах, по алфавіту, раз п раз. по домовленос ті, по пошті, по мірі сил. по крайній мірі.
(6 балів
Семисот, п’ятдесятьох, п’ятдесяти, вісьми. сьома, л’ятьохсот. семидесятым;' шістьмастами, дев’ятистам и, дев'яностая и. восьмидесяти, вісьмомастами. сімомастамг шестистам, вісьмох, восьми.
(4 бали







Завдання IV загальнонаціонального етапу
XV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
10 клас
Напишіть твір-роздум (1,5-2 стор.) за поданим афоризмом Григорія Сковороди. Доберіть заголовок.
-Любов виникає з любові; коди я хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю (/ Сковорода).
12 балів
Спишіть, виправляючи допущені помилки.
1.Усяка вихована та порядна людина повинна поважати природу. 2. У своїй кіноповісті О. Довженко описує свою любов до природи. 3. Я пам'ятаю і не забуваю про вас. 4. Зараз мова йде про навчання. 5. Інколи буває важко розкрити очі після солодкого сну.
6 балів
Мовний калейдоскоп.
3.1.       Запишіть іменники тонна, узбіччя, станини в родовому відмінку множини.
3.2.       Утворіть від дієслова гудіти форму першої особи множини наказовою способу.
3.3.       Розберіть за будовою дієслово сходити.
3.4.       Поставте наголос у словах застрелити, веретено.
3.5.       Запишіть, знявши риски, словау/ві/сні, день/у/день. дивитися с/під/пода.
8 балів
Спишіть, ставлячи пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, визначте вид речення, накресліть схему.
Простелилась пам’яті ожина по горбах куди малим ходив і озвалась мамина стежина кутником бл ідої лободи (М. Ільницький).
7 балів
Випишіть три фразеологізми, що походять з античної міфології, і поясніть їхнє лексичне значення.
Авгієві стайні, альфа і омега, поцілунок Іуди, нитка Аріадни, вавилонське стовпотворіння. Поїв ковчег, сади Сєміраміди. блудний син.
6 балів
Напишіть анотацію (5-7 речень) на художній твір сучасної української літератури.
9 Балів
50 балів









Завдання IV загальнонаціонального етапу
XV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Я пика
11 клас
1.   Прочитайте висловлювання А. Погрібного. Викладіть ваш погляд на проблему, порушену автором, у формі невеликого твору-роздуму (1,5-2 стор.). Доберіть заголовок.
Україна - це повноцінна, повносила європейська держава. Вона усвідомлює своє місце в сучасному світі. Має вольовий та гордий працьовитий народ, шо хоче мати власну нормальну державу, поважає власну історію, культуру та рідну мову.
Малоросія це протилежність Україні. Її прикмети увиразнюються, як тільки додамо до того, чим щойно означено Україну, заперечну частку «не». Малоросія - неповноцінна, нешаноблива до власної історії, мови та культури. Населяють Малоросію не українці, а саме малороси. А що гака малорос? Це українець з деформованою національною психікою. Малорос скалічений духовно, і це каліцтво набрало характеру хвороби (А. Щдгрібний).
Згідно наказу, відповідно до положення, два фахівця, три сценарії, вірна відповідь, троє дочок, не знати правди, не чигати повість, досгигші абрикоси, вищий мене.
3.1.      Запишіть іменник брелок у називному відмінку множини.
3.2.      Запишіть ігЛЬниики нехворощ, нежить в орудному відмінку однини.
3-3.   11 оставте наголос у словах пуловер, кулінарія.
3.3.      Запишіть іменники жнець. Олесь у кличному відмінку однини.
3.5. Доберіть синонім до прикметника цибатий.
(ЦВечірній сон. (2)1 спогади. (3)1 дощ. (4)Колише світ розпуклого ясмину. оЗЬсздомний вітер. <6)(лли. маленький сину... (7)С\ш. сину мій малесенький, коли хоч... )\Іехай тобі бодай у сновидінні появиться очікувана мить (В. Стус).
Виконайте спадання до тексте.
4.1.      Запишіть номери простих односкладних називних речень.
4.2.      Запишіть номери спонукальних речень.
4.3.      Запишіть номери простих пепоширених речень.
4.4.      Спишіть сьоме речення, підкресліть у ньому члени речення.
Авгієві стайні, альфа і омега, да моклі в меч. рука руку миє. посипати голову попелом, піррова перемога, сізіфова праця, фіговий листок.
50 балів




ВаРІАНТИ ЗавданЬ для IV загальнонаціонального етапу
Міжнародного конкурсу з української мови
імені Петра Яцика


9 клас
1. Напиши твір-роздум "Забудеш рідний край - тобі твій корінь всохне"  (П.Тичина)
2. Виправ мовно стилістичні помилки
Взаємовідношення між людьми строяться по-різному.
Я маю невелику уяву про традиції древніх жильців того краю. Всяка людина потребує до себе розуміння і доброго відношення. За оскорблєніє хай він подасть пісьменне ізвінєніє. Голова правлєнія приймає дячніков згідно до графіка на об'яві.
3. Побудуй з окремих речень речення з відокремленими членами; постав відповідні розділові знаки.
Старі груші щовесни рясно зацвітали. їх посадив ще мій прадід. Ми приїхали в село під вечір і зразу взялися фарбувати паркан. Його поставили напередодні. Ясні гори стояли до самого небокраю. їх охопив багрянець. Село синіє розкиданими хатками. Його зачарувало зоряне небо.
4. Зроби схему речення. Визнач кількість частин у ньому. У кожній частині підкресли граматичну основу.
Той, хто садить паростки кленові,
Хто діброви молоді ростить,
Сам достоїн людської любові,
Бо живе й працює для століть.
(М. Рильський)
5. Напиши, якими словами (словосполученнями, реченнями) ти дякуєш і просиш пробачення; підкресли ті з них, які вважаєш власне українськими.

10 клас
1. Стисло виклади свої міркування щодо слів Й.  Струцюка  "Якщо забув ти мову рідну, то ти забув і рідну матір... Якщо забув ти рідну матір нема у тебе батьківщини "
2. Переписуючи текст, заповни необхідні орфограми та пунктограми.
Благословенна тиша на..в..круги Лише заш..рхоче десь суха зелена ящірка пробігаючи в траві бризнуть в..різно..біг коники..ковалі та ще жайворонки дзюркочуть у траві проймаючи її в..верх і в..низ не..видимі у повітрі як струмки, що т..чуть і т..чуть розмаїті джерельно..дзвінкі Здається співає від краю..до..краю саме повітря співає мар..во що вже ..хоплюється тече струмує де..не..де між ков..лою Може і цей т..кучий замріяний степ теж тільки мар..во що прот..че і не..буде Але ні кожна стеблина закоренилася в суху місцями вже потріскану землю і ти вброд..ш по..пояс у золотаві згойдані вітром шовки...
(О. Гончар)
3. Виправ помилки у словосполученнях.
По службових справах. Послати по адресам. Консультації по вівторкам. Працювати по направленню. В шість годин. Оволодівати знання. Розповідати за роботу. Заключити угоду. По моїй вині. Укласти рішення. Читати по списку. Слідуюче правило/Оплатити проїзд.
4. Напиши цифри словами; постав іменники у відповідній відмінковій формі та дієслова у числовій формі.
З 32 (учасник) (приїхати) 8 (дівчина). До 48 (учень) (приєднати) ще 7 (дошкільня). Від 384 (гривня) (відрахувати) 20% (податок). У залі (сидіти) 194 (слухач). Будемо їхати 7,5 (година).
5. Напиши речення, постав розділові знаки.
         Коло річки вигравали блискучим листям верболози купаючи у воді довгі жовті коси сумували верби відносячи вниз поруділе вже листя шуміла вода по-осінньому темна і непривітна.

11 клас
1. Стисло виклади свої міркування щодо вислову О. Довженка "Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє".
2. Переписуючи текст, заповни необхідні орфограми та пунктограми. Зроби структурні схеми складнопідрядних речень. (Для схем заново речення переписувати не треба, а позначте їх цифрами: 1 - схема; 2 - схема...).
Ні я ні..скільки не соромлюсь і не вагаюся назвати осінь найлюбішою мені в рокові добою бо в цій моїй любові до неї і тіні не..має тієї зневіри чи того смутку що їх завжди чогось сполучають із цією житт...дайною частиною року Люблю я осінь за те що навіває вона як ні..яка пора інша струмені творчої енергії що все те найкраще що робилося і що зроблено мною робив я цією порою
Люблю я її і за..те що коли спадає в саду пожовкле листя., ночами крізь голе обшарпане гіл..я стаються видніші довічні зорі а в людей спадає з очей полуда і прокидаються ті здорові думки які дрімали в голові чадної весни та млосного літа (За С. Васильченком)
3. Наведені іменники постав у формі родового та орудного відмінка однини. Виконай завдання за таким зразком:
Р. в.                                               О. в.
Земля —і                                        -ею
Каша, сторожа, площа, плющ, вернісаж, вимикач, кобзар, шофер, снігур, звір, плотар, казкар, Каїр, орендар, аптекар, школяр, ковзаняр, весляр, фундамент, паркан, ячмінь, камінь, футбол, стадіон, гол, синус, Буг, Херсон, зустріч, популярність.
4. До слів іншомовного походження добери українські відповідники.
Акцент, алегро, бісер, блеф, бокс, варвар, васал, вахте, генерація, герань,гід, декада, денді, дубляж, емісар, епістола, корона, моціон
5. Напиши мовленнєві одиниці (слова, словосполучення, речення), якими хочеш внести свою пропозицію,  щось порадити. Підкресли ті, які вважаєш найдієвішими.

ВНЗ І - II рівнів акредитації (не філологи)
1. Напишіть твір-роздум "Люди перестають мислити, коли перестають читати" (Д.Дідро)
2. До поданих слів доберіть антоніми; випишіть ті, які антонімів не можуть мати; поясніть чому.
Талановитий, теперішній, дерев'яний, радість, тарілка, далеко, Канів, сорок, тут, периметр, апостроф, соловей, пасовище, Микола, гвіздок, хтось, оповідання, кримський, Карпати, Ковальчук, червоний, чорний.
3. Відредагуйте речення
Кореневі жителі мікрорайону виїхали на новозабудований масив, де з діда-прадіда жили їхні родини. У тому мікрорайоні жили люди в деревних будинках, які знали одні одних змалечку.
Новий  науковий прилад з  фізики для дев'ятого  класу закупити в магазині, який вимірює силу електричного струму.
Зошити з контрольними роботами лежали на столах, що були написані на прошлій неділі в четверг.
4. Наведіть 10-12 (можна більше) термінів іншомовного походження; 3- 4 дайте визначення; складіть з ними речення.
5. Напишіть  якнайбільше мовленнєвих  одиниць  (слів, словосполучень, речень), якими виражаєте незгоду з кимось.


ВНЗ І - II рівнів акредитації (педколеджі)
1. Стисло викладіть свої міркування, взявши за основу слова Л. Забашти.
Ходи по тій землі, де Каменяр ходив,
І пий із тих джерел, які його поїли...
2. Поясніть значення фразеологізмів та джерело походження.
Витати в емпіреях; сізіфова праця; лебедина пісня; грати першу скрипку; від аза до іжиці; з-під стоячого підошву випоре; як з гуски вода; як у кота сліз.
3. Відредагуйте речення.
На сцені стояли дівчата в білих довгих сукнях, які про щось сперечалися.
Виїхавши рано до міста, сонце зійшло на півдорозі.
Хлопці працювали в майстернях з дипломами бакалаврів.
Лікарі у новій поліклініці приймають перших пацієнтів у білих халатах і з точною апаратурою.
Будинок був построєний на пустирі з білої і червоної цегли з великими балконами.
4. Переписуючи речення, вставте необхідні орфограми та пунктограми. Знайдіть односкладні речення.   У дужках після кожного окремого речення чи після його частини у складному напишіть його тип.
І.Проса покош..но. 2. ..пустіло тихе поле Холодні дні з високою блакит..ю 3. не пов..рнут.. минулого ні..коли 4. Воно пройшло і вже здається мит..ю 5. І п..р..дзвони косовиці І житні золоті коржі І запах в..ялої копиці Полин..і кашка на м..жі 6. Мені снилось я мел..ник в старому млині 7. З..дому чути тихий стук посуди 8. На траві роси не..має 9. Було було Було і відкотилось Мов кол.хо в туман..у гл..б..ну Та мить таку я п..р..жив одну Одно таке у пам.лі відбилось 10. Дорога Ранок Тиша 11. Довгий яр весь білою ч..р..мхою залитий (3 тв. М.Рильського)
5. Напишіть назви мешканців від таких топонімів
Полтава, Ужгород, Луцьк, Хмельницький, Чернівці, Черкаси, Рівне, Тернопіль, Івано-Франківськ, Харків, Чернігів, Житомир, Суми, Київ, Херсон, Миколаїв, Одеса, Луганськ, Донецьк, Сімферополь, Кіровоград, Вінниця, Львів, Дніпропетровськ.











Обласні семінари-практикуми викладачів української мови та літератури на 2016 рік


1. 15 березня. Тема: «Проектні технології як  компонент інноваційної діяльності викладача  української мови та літератури в умовах модернізації якості освіти» (ДНЗ «Запорізьке ВІПУ»).
2. 5 жовтня. Тема: «Формування світогляду учнів на уроках української мови і літератури та в позаурочній роботі засобами педагогіки толерантності» (ДНЗ "Мелітопольський ТПЛ")



Завдання
ІІІ (обласного) етапу ХV Міжнародного конкурсу з української мови
імені Петра Яцика (2014-2015 н.р.)
1. Стисло викладіть свої міркування про значення рідної мови для народу на основі висловлювання І.Дзюби : «Рідна мова – це найособистіша й найглибша сфера обстоювання свого «я», коли воно є, своєї особистої і національної гідності».                                                                                                                                                                                                                           12 балів
2. Допишіть іменники-синоніми ІІ відміни.
Згода, оборона, атака, армія, битва, вдача, зарплата, земля, криниця, курява, неволя, тиша.                                                                                     6 балів
3. Визначте групи прикметників. З підкресленим словом складіть складне речення.                                                                                         7 балів
Джерельна вода, легендарний герой, кришталева совість, роботящі руки, козацький край, мамина вишня, солдатський хліб, ніжний погляд, дивовижний край, бабусина щедрість, синова увага, сонцесяйна посмішка.
4. Використовуючи сакральну лексику й фразеологію, опишіть зимові свята у вашій родині.                                                                                  6 балів
5. Запишіть відомі вам фразеологізми (6 висловів), до складу яких входять слова шапка, сорочка, штани. Поясніть їхні значення.                  6 балів
6. Складіть діалог між ученицею, яка щойно переглянула історичний фільм, та вчителькою історії, яка їй порадила цей фільм переглянути. У репліках уживайте відокремлені члени речення.                                               8 балів


Загальна кількість балів – 45.



МЕТОДИЧНИЙ ЛИСТ
експертної творчої групи викладачів української мови та літератури
м. Мелітополь «Дивослово».

Календарно-тематичне планування складає вчитель навчального закладу відповідно до вимог, які містяться в Положенні про календарно-тематичне планування, складеному на основі Закону України «Про освіту», Державного стандарту базової і повної загальної освіти в контексті модернізації української освіти.
Серед основних вимог й особливостей структури планування виокремимо такі:
·        календарно-тематичне планування вчитель розробляє на кожну групу відповідно до навчальної програми й вимог Державного стандарту загальної освіти;
·        календарно-тематичне планування перевіряє голова методичної комісії, його погоджує заступник директора і затверджує директор навчального закладу;
·        зміст плану навчального курсу має відповідати змісту програми, за якою організовано навчання.
В 2015-2016 навчальному роців професійно-технічній освіті вивчення української мови та літератури здійснюватиметься за такими програми:
·        Вивчення української мови та літератури в 10-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів – за програмами, затвердженими  наказом Міністерства від 28.10.2010 № 1021.
Найповніша інформація стосовно методичних рекомендацій МОН України щодо викладання української мови та літератури у 2015-2016 навчальному році розміщено в спецвипуску газети для вчителів української мови та літератури № 15-16 (823-824), серпень 2015. Автори газети пропонують орієнтовне календарно – тематичне планування з української мови та літератури у 5-11 класах (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2015 № 585).
Викладачі групи «Дивослово» пропонують ознайомитися з методичними рекомендаціями і взяти до уваги у роботі.

Бажаємо подальших творчих успіхів на педагогічній ниві!!!


ВИМОГИ
до виконання письмових робіт учнів
загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки
зошитів з української мови й літератури
та зарубіжної літератури у 5-11 класах
Зміни в підходах до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти зумовили перегляд вимог до виконання письмових робіт та перевірки зошитів з української мови
й літератури та зарубіжної літератури.
1. Види письмових робіт
1.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів з української мови є:
класні й домашні вправи (кількість домашніх вправ - одна або дві (на розсуд учителя), але не більше двох; якщо ж уроки спарені, то для виконання вдома пропонується дві або три вправи);
словникові диктанти (кількість слів у словниковому диктанті: 12 - у 5 класі, 24 - у 6-7 класах, 36 - у 9-10 класах, 48 – в 11 класі); навчальні диктанти, твори й перекази; самостійні роботи; тестові завдання (як відкритої, так і закритої форми); складання таблиць, схем, написання конспектів (у старших класах), робота зі словниками та інші види робіт, передбачені чинними програмами.
1.2. Основними видами класних і домашніх письмових робіт з української та зарубіжної літератури є:
відповідь на поставлене в підручнику або вчителем запитання;
написання навчальних класних і домашніх творів;
виконання самостійних робіт;
складання таблиць, схем римування, партитур, написання конспектів (у старших класах), робота з цитатним матеріалом, з літературними джерелами та інші види робіт, передбачені чинними
програмами.
2. Кількість контрольних робіт
2.1. Кількість тематичних контрольних робіт з української мови повинна відповідати вимогам чинної програми (1).
2.2. Кількість контрольних робіт з усіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо) передбачено вимогами чинної програми (2).
2.3. Кількість тематичних контрольних робіт з української та зарубіжної літератури однакова в усіх класах - не менше шести на рік (у профільних класах - не менше восьми на рік).
2.4. Кількість контрольних творів з української та зарубіжної літератури визначається за класами:
5-8 класи - один контрольний твір на семестр (у першому семестрі п’ятого класу учні творів не пишуть);
9-11 класи - два контрольні твори на семестр (один класний і один домашній);
у профільних класах - два контрольних твори на семестр.
3. Аналіз контрольних робіт
Аналіз контрольних письмових творів і переказів, а також контрольних диктантів виконують у робочому зошиті.
4. Кількість і призначення учнівських зошитів
4.1. Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:
5-9 класи - по два зошити;
10-11 класи - по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.1).
4.2. Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пунктах 2.1 і 2.2).
4.3. Кількість робочих зошитів як з української, так і з зарубіжної літератури - по одному в кожному класі (у них учні виконують роботи, зазначені в пункті 1.2).
4.4. Для контрольних робіт з української та зарубіжної літератури в усіх класах використовують по одному зошиту (у них учні виконують роботи, зазначені в пунктах 2.3 і 2.4).
4.5. Для навчальних і контрольних видів письмових робіт використовують зошити в лінію (з позначеним берегом) на 18 або 24 сторінки (у 10-11 класах зошит для навчальних робіт може бути більшим за обсягом).
4.6. Зошити для контрольних робіт мають зберігатися в школі протягом усього навчального року.
5. Порядок перевірки письмових робіт
5.1. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української мови перевіряють:
у 5-6 класах - двічі на тиждень;
у 7-9 класах - 2-3 рази на місяць;
у 10-11 класах - двічі на місяць.
5.2. Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української та зарубіжної літератури перевіряють раз на місяць у кожному класі.
5.3. Оцінку за ведення зошитів з української мови виставляють один раз на місяць у кожному класі окремою колонкою в журналі.
5.4. Оцінку за ведення зошитів з української та зарубіжної літератури виставляють один раз на семестр у кожному класі окремою колонкою в журналі.
5.5. Виставляючи оцінку за ведення зошита з мови чи літератури, слід ураховувати такі критерії:
наявність різних видів робіт;
грамотність (якість виконання робіт);
охайність;
уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму).
5.6. Ведення зошитів з української мови та літератури й зарубіжної літератури оцінюється оцінкою від 1 до 12 балів.
6. Орфографічний режим
6.1. Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для підкреслення членів речення, позначення значущих частин слова, оформлення таблиць, схем тощо
використовують простий олівець).
6.2. Між класною й домашньою роботою пропускають два рядки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).
6.3. Дату класної, домашньої та контрольної роботи з української мови й літератури та зарубіжної літератури у 5-11 класах записують так: на першому рядку дату записують словами, а на другому - вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад:
Сьоме лютого
Класна робота
У 10-11 класах у зошитах з української та зарубіжної літератури можливим є й інше оформлення:
на першому рядку записують вид роботи, а на березі цього ж рядка зазначають дату цифрами, наприклад:
07.05.06 Класна робота
В інших класах дата й назва робіт з української та зарубіжної літератури оформлюються так, як і з української мови. У зошитах для контрольних робіт з української мови та літератури й зарубіжної літератури в усіх класах записується дата й лише назва роботи, наприклад:
Сьоме лютого
Читання мовчки
6.4. Після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
6.5. Зразок підпису зошита:
6.6. Неправильний запис охайно перекреслюють (а не беруть у дужки чи витирають гумкою або замальовують коректором).
7. Технічні правила перевірки учнівських письмових робіт
7.1. Усі записи, помітки й виправлення в учнівських письмових роботах слід виконувати ручкою з червоним чорнилом.
7.2. Виявлені помилки позначають так:
орфографічні, пунктуаційні та граматичні помилки на вивчені вже правила підкреслюють горизонтальною рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (і - орфографічна, v - пунктуаційна, г - граматична), помилки на ще не вивчені правила виправляють, перекреслюючи їх скісною рискою (/) й надписуючи потрібну літеру чи розділовий знак, вказують на березі тип помилки, проте її не враховують при остаточному визначенні оцінки;
лексичні (неточність у слововживанні, тавтологія, росіянізми тощо), стилістичні (стильова невідповідність дібраних мовних засобів, одноманітність дібраних мовних засобів тощо) та змістові помилки (логічні - втрата послідовності викладу, неправильний поділ тексту на абзаци, фактичні - неправильно вказано дату, власну назву тощо) підкреслюють горизонтальною хвилястою рискою й на березі в цьому ж рядку вказують тип помилки (л - лексична, с - стилістична, з - змістова помилки).
Додаток 2
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо оформлення в класному журналі результатів навчальних досягнень з української мови учнів загальноосвітніх навчальних закладів
1. Мовна (лінгвістична) змістова лінія
1.1. Тематичне оцінювання.
Тематичне оцінювання визначає рівень навчальних досягнень з певної мовної теми (частини теми, групи тем).

Тематичний бал (запис у журналі - тема) відбиває фактичний рівень навчальних досягнень учнів з певної теми (її частини, сукупності тем). Цей бал виставляють за результатами тематичної контрольної роботи (далі - ТКР), яку проводять у формі тестів відкритої чи закритої форми або диктанту, залежно від специфіки мовної теми. Виставляють цей бал не в колонці з датою проведення ТКР, а в сусідній колонці без дати. У наступній колонці (без дати) роблять запис ПО (повторне оцінювання). У цю колонку виставляють остаточний бал з певної теми (її частини, сукупності тем) кожному учневі на підставі ТКР враховуючи при цьому й поточні оцінки. Але перед виставленням ПО учитель повинен оголосити остаточний результат кожному учневі й з’ясувати, чи не бажає хтось із них підвищити цей показник. Тим учням, які зголосилися підвищити остаточну оцінку з певної теми, відводиться, як правило, десять
днів для написання повторної ТКР, результат якої й буде виставлено в колонку ПО (якщо результат повторної ТКР виявиться нижчим за раніше оголошуваний, то в колонку ПО виставляється кращий показник). ПО не може бути нижчим за ТКР. ПО може бути вищим на один (рідше - на два бали), якщо учень має достатнє накопичення поточних оцінок, що загалом вищі від бала за ТКР. Як правило, інтервал між ТКР складає 12-13 уроків (навчальних годин), серед яких орієнтовно 8-9 годин відводять на вивчення мовних тем (мовна змістова лінія) і 4-5 - на розвиток зв’язного мовлення (мовленнєва змістова лінія). У 9-11 класах співвідношення уроків мови й уроків мовлення змінюється в бік збільшення

Завдання для проведення фінального етапу
V Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
(учні ПТНЗ)

 
Для Тараса Шевченка його рідна мова була чимось значно більшим, аніж просто засобом спілкування. Українська мова була втіленням особливого внутрішнього світу та неповторної, самобутньої національної ідентичності.

Завдання. У публіцистичному стилі напишіть твір-роздум «Оберіг нації», відштовхуючись від таких рядків поета:



Возвеличу

Малих отих рабів німих!

Я на сторожі коло їх

Поставлю слово.



Чому ж на сторожі свого народу Поет поставив саме і лише Слово?

У творі наведіть інші цитати Т.Шевченка про роль рідної мови в житті народу, також використайте прикладки, невідокремлювані дієприкметникові звороти, неоднорідні означення

28 балів


Обласні семінари-практикуми
для викладачів української мови та літератури

1.     19.02.2015. Тема: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури» (ДНЗ «Запорізький професійний ліцей автотранспорту).

2.     27.10.2015. Тема: «Використання краєзнавчого матеріалу на уроках української мови і літератури та позакласних заходах» (ДНЗ «Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту»).



Орієнтовні інструктивно-методичні рекомендації щодо проведення ІІІ науково-практичної конференції "Україна очима молоді серед учнів професійної (професійно-технічної) освіти

3 комментария:

  1. Ліліє Іванівно, поверніть назад на блог минулорічні завдання конкурсу Яцика, будь ласка

    ОтветитьУдалить
  2. Ліліє Іванівно, як добре, що тепер можна отримати інформацію з Вашого блогу. Щиро дякую!

    ОтветитьУдалить