І рівень
Виберіть одну правильну відповідь.
1.
Позначте подію, яка стала приводом до Першої світової
війни.
а) Оголошення війни Німеччиною Франції
б) Убивство наступника
австрійського престолу принца Франца Фердинанда
в) Окупація Австро – Угорщиною Боснії і Герцоговини
г) Вступ німецьких військ на територію Бельгії
2. Який день вважається «чорним днем німецької армії»?
а) коли німецькі
війська потерпіли поразку на р. Марні;
б) коли 8 серпня
1918 р. було розбито 16 німецьких дивізій;
в) коли було
підписано Комп’єнське перемир’я.
3. Який договір передбачав відмову від війни як методу вирішення
міжнародних проблем?
а) «Договір дев’яти»;
б) пакт Бріана –
Келлога;
в) Версальський
договір;
г) Рейнський
гарантійний пакт.
4. Позначте рік, у якому США вступили в Першу світову війну
а) 1914 р.
б) 1915 р.
в)1916 р.
г) 1917 р.
5. Економічна політика Народного фронту у Франції мала схожі риси:
а) із заходами
«Нового курсу» Ф. Рузвельта;
б) з сталінською модернізацією;
в) з фашизацією в
Італії;
г) з політикою
нацистів у Німеччині.
6. Позначте назву міжнародної організації, що утворилася за підсумками
Першої світової війни, а її статут став складовою повоєнних мирних договорів.
а) Ліга націй
б) Організація Об’єднаних Націй
в) Антанта
г) Комінтерн
7.
Єврейський погром у межах всієї Німеччини увійшов в історію під назвою:
а) «ніч довгих
ножів»;
б) «кришталева ніч»;
в) «пивний путч».
8.
Гасло «Азія для азіатів» означало:
а) створення воєнного союзу всіх країн Азії;
б) встановлення панування Японії над народами Азії;
в) припинення країнами Азії будь – яких відносин з
європейськими державами.
9. Економічна
і політична стабілізація між двома світовими війнами відбувалася в період:
а) 1918-1923 рр.; в)
1929-1933 рр.;
б) 1924-1928 рр.; г)
1933-1939 рр.
10. Статут Ліги Націй був зафіксований у:
а) Вашингтонському договорі;
б) Версальському договорі;
в) Локарнському договорі
г)
Паризькому договорі
11. Позначте назву гітлерівської директиви № 21:
а) “Пакт
Ріббентропа-Молотова”
б) “Генеральний
план – ОСТ”
в)
План “Барбаросса”.
12. Система
німецьких оборонних споруд для запобігання висадки англо – американського
морського десанту на континентальний частині Європи в 1944 р. отримала назву:
а) «Атлантичний
вал»;
б) «Лінія Зігфріда»;
в) «Східний вал».
13. Перша велика акція
європейського руху Опору:
а) Празьке повстання; ;
б) повстання у варшавському
гетто;
в) арешт Муссоліні
г) антифашистське словацьке
повстання
14. Чим було
спричинена хвиля політичних репресій в СРСР наприкінці
1940-х – на
початку 1950-х рр.?
а) Ослаблення влади Й. Сталіна в
результаті перемоги у війні;
б) прагнення Й.
Сталіна відновити жорсткий контроль над суспільством;
в) прагнення
оточення Й. Сталіна усунути його від влади?
15. В економіці якої країни після Другої світової війни не відбулося «економічне
диво»:
а) Німеччина; в) Японія;
б) Італія; г) Англія.
16. Основною
причиною радянсько – югославського конфлікту в
1948 – 1949 рр.
була:
а) орієнтація Югославії на країни Заходу;
б) відмова Югославії від запровадження радянської моделі
побудови соціалізму;
в) незалежна від СРСР позиція Й. Броз Тіто в проведенні
зовнішньої і внутрішньої політики;
г) отримання Югославією допомоги за «планом Маршалла».
ІІ рівень
1. Поставте події в хронологічній послідовності, вказавши порядковий номер у
клітинці:
1) атака Японії на Перл-Харбор;
2) битва під Ель-Аламейном;
3) «дивна війна»;
4) Тегеранська конференція;
5) Підпис акта про капітуляцію Японії.
2. Визначте 5 правильних відповідей. «Холодна війна», що почалася
між державами світу після завершення Другої світової війни, полягала в ():
а)
створенні системи військово-політичних союзів;
б)
створенні широкої мережі військових
баз у всіх стратегічно важливих місцях світу;
в)
використанні у військових діях зброї масового знищення;
г)
нагромадженні озброєнь як засобу впливу на політику інших держав;
д)
застосуванні засобів економічного тиску (дискримінація в торгівлі тощо);
активізації і розширенні підривної діяльності розвідки; заохоченні путчів і
державних переворотів;
е) відмові
від ідеологічної пропаганди;
ж)
встановленні і здійсненні політичних, економічних і культурних зв’язків між
державами;
з) веденні «психологічної
війни».
.
3.
|
Установіть відповідність.
Франція
США
|
Німеччина
|
Італія.
СРСР
а) «Новий курс»;
б) «Народний фронт»;
в) «Корпоративна система»;
г) «Завоювання життєвого простору»;
д) Політика «воєнного комунізму».
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Установіть
відповідність:
Ф. Франко 1)
Президент Чехословаччини
Й. Антонеску 2)
начальник Польщі
|
Т. Масарик 3)
угорський диктатор
|
М. Хорті 4)
«кондукеторул» Румунії
Ю. Пілсудський 5)
диктатор Іспанії
5. Установіть
відповідність між історичними назвами та державами, до історії яких вони
відносяться:
«меморандум Танаки» 1)
СРСР
Гоміньдан 2)
Монголія
ґандизм 3)
Японія
«зимова війна» 4)
Китай
Халхін – Гол 5)
Індія
6. Установіть відповідність між датами та подіями:
|
|
16 квітня 1945р. 1) капітуляція Берлінського
гарнізону;
25
квітня 1945 р. 2) початок Берлінської операції;
|
2 травня 1945 р. 3)
зустріч американських і радянських військ на Ельбі;
9 травня 1945 р. 4)
визволення Праги;
5) відкриття
Установчої конференції ООН у Сан-Франциско.
|
7. Установіть відповідність
між поняттями та їхніми визначеннями:
|
репарація 1)
система політичних, ідеологічних і економічних засобів, спрямованих на
нарощування військової могутності держави;
|
денацифікація 2)
співробітництво урядів або окремих осіб з окупантами;
|
Голокост 3)
система заходів, спрямованих на ліквідацію наслідків панування нацизму в
політичному, економічному й громадському житті німецького народу після розгрому
гітлерівської Німеччини;
|
мілітаризм 4) планомірне і
систематичне знищення нацистами єврейського населення в роки Другої світової
війни;
|
колабораціонізм 5) повне або часткове
відшкодування державою, що розв’язала агресивну війну, збитків, заподіяних
державі, що зазнала нападу.
8. Із перелічених ознак виберіть ті, що характеризують
політику «маккартизму» в США (п’ять правильних відповідей):
а) впровадження широких соціальних реформ;
б) перевірка працівників на лояльність;
в) боротьба з комуністами, організована державним
апаратом;
г) переслідування всіх, хто виявив вільнодумство;
д) зростання агресивності в зовнішній політиці;
е) приборкання профспілок;
ж) «полювання на відьом».
20 балів
ІІІ рівень
1.
Заповніть
аналітичну таблицю «Позитивне значення та недоліки Версальсько – Вашингтонської
системи», виділивши по чотири основних положення в кожній графі таблиці.
Зробіть висновки, скориставшись методом історичного порівняння.
Позитивне значення
|
Недоліки
|
1.
2.
3.
4.
|
1.
2.
3.
4.
|
Висновки:
Завдання для
порівняння
|
Італійський фашизм
|
Німецький фашизм
|
1)
Історична
ситуація приходу до влади.
|
||
2)
Прихід
до влади.
|
||
3)
Керівництво
фашистським рухом.
|
||
4)
Форма
влади.
|
||
5)
Ідеологія.
|
||
6)
Внутрішня
політика.
|
||
7)
Зовнішня
політика.
|
||
8)
Роль в
агресивних блоках.
|
2.
Складіть
порівняльну таблицю за запропонованими завданнями. Зробіть висновки.
Висновки:
3.
Заповніть
таблицю, вказавши у відповідній графі історичні події. Коротко поясніть їх
зміст.
1939 р.
|
1940 р.
|
1941 р.
|
1942 р.
|
1943 р.
|
1944 р.
|
1945 р.
|
10
|
2
|
4, 8
|
6
|
1
|
3, 7, 9
|
5
|
1) «Цитадель»;
2) «Везерські навчання»;
3) «Оверлорд»;
4) «Тайфун»;
5) Вісло – Одерська операція;
6) «Уран»;
7) «Багратіон»;
8) Перл – Харбор;
9) «другий Сталінград»;
10) «Вайс».
30 балів
ІV рівень
Виконайте
2 завдання
1. Хто і в якій мірі несе відповідальність за те, що людство
не змогло запобігти Другій світовій війни?
2. Уявіть, що ви – міжнародний експерт. Вам треба скласти
оцінку діяльності Ліги націй в 30-ті роки з обов’язковим включенням таких
історичних понять: «політика умиротворення», «політика невтручання», «політика
засудження агресора», «політика колективної безпеки». Наведіть конкретні
приклади (дати, події, факти).
3.
Уявіть, що до Вас звернувся редактор енциклопедичного словника «Видатні постаті
ХХ ст..» з пропозицією написати статтю про одну визначну особу, яка, на Ваш
погляд, є найяскравішою у світовій історії цього часу. Кого б Ви обрали, і що
про неї написали б? Свій вибір поясніть.
30 балів
Л.І., додайте мітку до цього посту, щоб потім легше було його знайти. Це потрібна інформація для підготовки до наступної олімпіади. Та й так цікаво побачити, які завдання виконували учасники))
ОтветитьУдалить